Det här med köksfläktar

En kommentar
Att köpa köksfläkt är inte lätt... jag har inget fläktskåp utan ovanför spisen sitter en lampa på väggen. Det är ju trots allt ett 50-tals kök... och som ni då förstår får jag inte heller ha något annat än kolfilter fläkt. Att bara ha en vanlig fläkt utan skortsten går inte hellet pga skitbetong i väggarna.  Bredden mellan de platsbyggda stommarna begränsar också fläkten till 60 bred medan spisen är 70... Ja det är rena villa villerkulla. 
 
Min vän google har då levererat några alternativ. Om de är ok med lampan ovan lär jag få veta av elektrikern som kommer på tisdag. 
 
 
Franke Vägghängd köksfläkt Maris sv 60 exkl skorsten
 
eller
Franke Vägghängd köksfläkt Smart 60
Men utan skorstenen. 
 
Jag gillar den övre bäst... men den går naturligtvis utanför stommarna och luckorna med 1 cm typ. Kanske inte blir så snyggt då det inte är mycket luft  emellan. Den nedre behöver inte samma djup. 
 
Påminn mig om... att jag ALDRIG ska bli köksinredare i gamla hur och lägenheter. 
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Ha ha, det ska jag komma ihåg :)

Svar: :)
Frk M