Restaurang Mr French

En kommentar
I fredags var jag på restaurangen Mr French i Stockholm. Det var nog en av de sämsta restaurangerna jag varit på - någonsin.
 
Var ska jag börja... Priserna mappar inte kvalitén överhuvudtaget. Jag är inte snål på något sätt när det kommer till att äta ute etc som ni som hängt här ett tag vet men jag vill ha kvalitet. Det får man inte hos Mr French. Ingen upplevelse heller.
 
Vinerna, inga speciella alls utan en ganska medioker kvalité, går på en uppemot 500-700 kr flaskan för de billigaste. Det betalar jag gärna om det är kvalité. Dessutom kunde tjejen som serverade inget om dem alls. Tills slut fick hon fram att det var en bra producent via en kollega gällande ett av vinerna. Då vi var ned till att välja mellan två så skulle man tycka att lättast vore om de, som på många andra ställen, erbjöd oss att prova dem men icke. Vinet vi valde var ok.... ett lättdrucket sommarvin men kanske inte vad man förväntar sig då man betalar uppemot 700 kr för en flaska. Då vill jag ha mer upplevelse i det.
 
Servicen bedrövlig... varm mat kom in före kall. Mat kom in före vinet. Vinet som kom in iskallt så inga smaker kom fram. När jag sa "oj vad kallt det var" sa servitrisen bara att det ger sig om en stund. Frågan är då om vi skulle låtit den varma maten kallna helt eller hur tänkte hon?
 
Borden står så trångt att när någon annan gäst måste passera till toalett eller rökning etc så måste man resa sig. Serveringspersonalen pressade sig vant emellan men på bekostnad till att alltid dunka i eller att man blev dragen i håret då de fastnade i det etc. 
 
Notan fick vi in långt innan vinet var urdrucket trots lediga bord. Detta då bordet var bokat. Hade varit helt ok om det varit fullt men många lediga bord fanns det. Däremot ville ingen ta upp betalningen när vi väl gjort sådan så den bar jag ut själv till serveringspersonalen då vi inte ville vara kvar längre. 
 
Nä jag förstår inte varför Mr French är så hajpat. Betydligt bättre ställen finns!
 
 
 
 
 
1 Sara:

skriven

Verkligen :D

Hoppas du haft en fin kväll!

Svar: Tack! Även fredagskvällen blev rolig då vi förflyttade oss till gamla hederliga Gondolens uteservering med trevliga cocktails :)
Frk M