Det är sorg i hjärtat

2 kommentarer
Jag funderar ibland på vad vi är på väg att bli för samhälle. Inte så att det var bättre förr men ska man behöva vara rädd i skolan?
 
En elev har blivit knivmördad av en annan elev. Vad som föranledde detta är än så länge okänt men fortfarande så finns det inte mycket som kan förvara ett knivmord. Jag har sorg i mitt hjärta. Nog är vi bättre än så här?
 
 
 
Hela artikeln finns att läs i Aftonbladet
 
 
1 Susanne:

skriven

Funderade igår på vart vi är på väg när jag läste detta igår.

Svar: Ja, det är helt galet.
Frk M

2 Karin Svensson:

skriven

Jag är tillbaka och jobbar på en skola där jag jobbade för tre år sedan, herre min tid vilken förändring (inte till det bättre).

Det är hårda ord, spänt mellan elever och framför allt mellan elever från olika länder.
Ibland blir det småbråk på "min" skola och då anländer grupper av grabbar från en gymnasieskola för att reda ut det.
Det här mina vänner är åt fanders, så här kan vi inte ha det. Dels drabbar det andra elever, en del av dem vill inte gå till skolan pga att de känner otrygghet, lärarna har en arbetsmiljö som är ohållbar i längden.

Jag befarar att vi är på väg åt amerikahållet... metalldetektorer vid ingångarna i skolan, vakter som ser över ordningen, låsta klassrum. Vi är förlorade så enkelt är det.

Svar: Ja galet.
Frk M