Mission enomdan och minska garderoben - november

En kommentar
Fortfarande är garderoberna sprängfulla hur mycket jag än rensar och det är en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Det är även lite svårt att skiljas från fungerande saker som hamnat i skåpen i väntan på att bli använda så de listas också när de åter ut.
 
Denna månad fortsätter jag att använda metoden "Enomdan" i köket. Det blev ju inte så mycket kök förra månaden heller... så nu ger jag upp att kategoriesera min rensning i november och är glad bara det försvinner ut saker som inte används. 
 
 
Inköp:
  • Jacka
  • Tröja
  • Kofta
  • Byxor
  • Klänning
  • 2 par skor
 
 
Utrensat/Kastat:
  • 2 st hårklämma
  • Hårsnodd
  • Strumpa
  • 7 böcker
  • Klänning
  • 3 blomkrukor
  • Vantar 
  • Topp
 
 
Nådde jag målet i november? 
Nej, jobbet tog överhanden så jag inte ens lyckades pilla undan en sak per dag i genomsnitt... 4-5 timmars nätter sätter sina spår. Hoppas jag kan ta igen både rensning och sömn i december!
 
 
1 Karin Svensson:

skriven

Ett litet tips på hur det kan gå lättare att rensa i garderober.
Alla kläder som hänger ska ha öppningen i galgen åt ett håll. När du har använt ett plagg och tvättat det då hänger du galgens öppning (kroken) åt andra hållet när tvätten är klar. Då ser du ganska omgående vad du använt eller inte. Likadant med liggande kläder, lägg de nytvättade med halsringningen åt andra hållet så blir det skillnad på använt eller inte använt.. Vet inte om du förstår vad jag menar.. .men den metoden körde jag här hemma och det fungerar bra.

Svar: Det är ett supertips! Jag har tidigare lagt ut en del tips om du är intresserad. Du hittar dem här: http://padetrettio.blogg.se/2015/august/lever-jag-som-jag-lar.html
Frk M