Kalas i kubik

En kommentar
Båda mina föräldrar har fyllt år. De tror att de fortfarande är 45 eller så och bjuder in alla till kalas... Innebär att pappa både fixar kalas och tar hand om mamma. Sen är han supertrött... 
 
Jodå vi kan kan fixa men tror ni vi får? Igår skulle han handla och jag som bor nära sa jag kommer med... nä det fick jag inte. Idag var min syster på plats tidigare... inte fick hon hjälpa... 
 
Det är så man kan bli galen!
 
Hur som så är de nu firade och de verkade glada. 
 
Jag har mat i magen och en del vin och choklad finns där med. Min pappa är väldigt mordern när det kommer till drycker måste jag säga. Bubbel och vinlunch är inget han nekar till och även fixar. 80 år och skruttig hindrar inte. Det uppskattar vi andra :)
 
1 Malla:

skriven

Härligt med envisa äldre föräldrar ändå, även om det är jobbigt att stå och "titta på". Låter som en trevlig dag :)

Svar: Haha... mamma satt mest i sin stol och tittade på. Förutom när hon inte sov... eller gnällde. Det finns inte många positiva saker som kommer ur den munnen längre. huff.
Pappa vill men orkar inte längre. Han blir dödstrött vilket mamma inte klarar av att ta hänsyn till. Så man är liksom inställd på cirkus redan innan. Men visst hade vi en ganska trevlig cirkus.
Frk M