Pengar finns det gott om

Kommentera
Då jag är risig så tillbringade jag nyårskvällen själv i soffan. Nä inte ett dugg synd om mig utan hade jag tvingats med på middag fest hade det varit synd om både mig och övriga gäster. Det har dock vänt så jag ser ljuset i tunneln :)
 
Jag hann somna före 12-slaget men då jag bort där jag bor så vaknade jag när kriget bröt ut. Då min lägenhet ligger högt och det är en hörnlägenhet så har jag en fantastisk utsikt och fyverkerierna är magnifika. Men jisses vad det finns gott om pengar måste jag säga. I 15 minuter var himlen färggrann i 300 graders perspektiv. 
 
Inför året så finns det kanske inte gott om men det räcker till med lite guldkant i min ekonomi. Jaha det var ju ett tag sedan jag pratade ekonomi... 2016 har ju varit ett gott år och 2017 spås bli på plus om än inte lika framgångsrikt som 2016. 2017 års stora budgetposter i privatekonomin kommer vara min renovering och resor. 
 
Kanske är jag en av få som gör som ett eget budgetår av min ekonomi men jag tror det är viktigt. I alla fall för mig. Sen finns ju även långsiktiga planer som långvarit sparande pension etc. Vad har ni för planer?
 
Pst... idag inträder dessutom köpstopp hos mig under januari. Storstadslivetefter40 har hakat på annars är det tunt. Än finns chansen!