Mission Enomdan och Minska garderoben - maj

2 kommentarer
Garderoberna är sprängfulla och det är en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Det är även lite svårt att skiljas från fungerande saker som hamnat i skåpen i väntan på att bli använda så de listas också när de åter ut.
 
Denna månad har jag använt metoden "Enomdan" i sovrummet. Så här gick det:
 
 
Inköp:
Inga!
 
 
Utrensat/Kastat:
  • Halsband
  • 5 resekuvert (plastfickor)
  • Gamla kvitton och garantibevis
  • Gamla resedokument
  • Presentkort på NK som gått ut... *shame on me*
  • Axelrem till handväska
  • 6 Handdukar
  • 1 Strumpa
  • Mobilfodral
  • 2 Mobiltelefoner
  • Instruktionsbok
  • Stegräknare
  • Nyckelring
  • 2 Mobilladdare
  • 10 Gamla nycklar
  • 2 mobilväskor 
  • 1 Kartong mobiltelefon
  • 2 Mobilladdare
  • Datakabel
  • Lite gamla fotografier
  • Armband
  • Gamla julkort på alla andras barn... jag förstår egentligen inte varför man skickar sina barn till alla möjliga människor. En del av alla barn på bilderna känner jag inte ens.
 
Nådde jag målet? 
Jadå, det gjorde jag. Inte anade jag hur mycket skräp jag hade i sovrummet som redan från början SÅG kalt ut. Nu är det på nästa rum. Eller jag tar en del av det trot jag. 3 garderober och en byrå ska hanteras i juni månad!
 
1 Annette:

skriven

Ja man behöver rensa ut ibland för att börja samla nya saker igen=)

Svar: Haha ja så kan man se det.
Frk M

2 anette:

skriven

Bra där. Rensa är så tråkigt men skönt när det är gjort. Kram Anette

Svar: Ibland är det tråkigt men också lite helande och befriade skulle jag säga :) När måste tar över är det mest jobbigt :o
Frk M