En kryssning med show, sjösjuka och attans som jag sov

En kommentar
I onsdags checkade jag ut från jobb och tog mig ett dygns ledighet. Låter lite kanske men oerhört viktigt för mig. Tog mig till Birka båten för en kryss på 22 timmar. på kvällen såg vi Fantastic four, ett ungt band som spelar gammal musik. Så himla musikaliska. Lite tappas och bubbel till det. 
 
Dagen efter skuttade vi upp... åt lite frukost och sen till spa. Det var bara det att det blåste hård vind. Jag menar HÅRD VIND. Det var inte helt lätt att pricka dörrhål etc. De bokade om våra spatider och vi gick och lade oss igen. Eller i vart fall jag. Resesällskapet var så sjösjuk att det stirrades på en prick. För att inte råka illa ut så passade jag själv på att sova. Eller jo lite koll hade jag. Först när jag hörde snarkningar så lade jag mig och sov ordentligt. 
 
Lite shopping och spa och sen av... knappt så vi hann med lunch men en räkmacka och vin på det.
 
Med andra ord sov jag massor på kryssningen... tyckte jag sedan var pigg men hej och hå. Väl hemma somna jag på soffan för att sova hela natten igen... men som jag behövde det!
 
Ett litet smakprov av Fantastic four kommer här.
 
 
1 Fröken M:

skriven

Va trist med hårda vindar och gung, men skönt ändå att komma bort lite !
Att sova är underskattat, och har man möjligheten så tycker jag man ska ta den ;)

Svar: Haha precis!
Frk M