Boktips! - Sonjas andra chans av Åsa Hellberg

Kommentera
Jag har i helgen lyssnat på Sonjas andra chans av Åsa Hellberg. En fantastisk bok som skildrar kvinnlig vännskap i vått och torrt samtidigt som man kan se hur mycket en människa kan dölja för sina vänner. 
 
Det har fått mig att fundera på hur jag har det och jag har ett ganksa splittrat vänskapsnät. Inget gäng som håller ihop eller så. Att jag också levt tidigare med en man som var på resande fot gjorde väl sitt då det gäller att umgås med andra par eller par i gäng. För att inte tala om vad en separation gör för umgängeskretsen... Dock har jag vänner sen länge tillbaka. Ibland funderar jag på att samla dem under samma tak men jisses vilken brokig skara det skulle bli... kanske roligt!
 
Nåja tillbaka till boken så handlar den om att Sonja har gått bort och efter 7 år så kontaktas vännerna igen och de får uppdraget att se till så att hon kommer att vila på ett antal platser. De får då också lära känna hennes dolda sidor hon aldrig berättat om tidigare.
 
Boken får 4 FrkM av 5 möjliga. En bra feelgood bok skulle jag säga.
 
Sonjas andra chans