50-års kalas och en 92-åring

En kommentar
Igår fyllde både min syster och min faster år. Min faster hela 92 år! Galet bra ålder måste jag säga. Pigg var hon också igår även om det bara fanns tid för telefonsamtal. Firande får ske på veckan. 
 
Tidsbrist pga att syster fyllde 50-år och hon meddelat att hon inte orkar ta tag i något firande. Pappa blev bestörtad och sa att då ordnar han... läs FrkM för det var vad han sa i nästa andetag som den 81-åring han är. Jaja på veckan planerade vi en dag, en annan dag handlade vi, igår bakade vi, lagade mat och hade oss. Han var på g hela dagen och hjälpte till innan gästerna kom och vi satte oss. Då fick jag istället hjälp av mina syskonbarn. 
 
Vi drack bubbel med tilltugg istället för förrätt. Väldigt smidigt att göra så tycker jag då utrymmet är minimalt och man är många. Till varmrätt serverades det till de flesta kyckling med mozzarella, paprika och basilika i krämig parmesansås och till det hasselbackspotatis. 
 
Till efterrätt blev det en vad jag kallar IKEA-tårta. Då det finns allergier hit och dit så en saffransbotten bakades som alla kunde äta, olika grädde vispades och det fanns hallon och strössel. Montering fick var och en göra. 
 
Bilder hann jag inte fånga några men men middagen blev allt som allt lyckad. Enda smolket i bägaren var att min syster fick i sig lite mycket vin vilket sker lite för ofta.... det blir något annat att ta tag i vid annat tillfälle. Hennes vuxna barn hann dock lämna före vilket är bra så de inte riktigt klarar det beteendet (vem som nu gör det). Idag ska jag försöka få blommorna hem till henne som hon inte fick med sig...
 
1 Agneta:

skriven

Jobbigt att behöva fixa kalas åt någon annan! Men det låter ändå som att det blev lyckat och trevligt.

Svar: Jadå det var det. Bara hoppas hon uppskattar det också :)
Frk M