Frysen - ett kapitel för sig

En kommentar
Jag är inte alldeles säker på att det här med frys är så bra egentligen. Jag har i alla fall massa konstiga saker där som inte riktigt alltid fungerar med annat som köps i färskvaruväg. Nu är det frysrensning som gäller - punkt slut!
 
Idag har jag gjort av med massa köttfärs. Det blev köttfärs och vitkålsgryta (mums!) och familjebiffar. Båda recepten har jag skrivit om på bloggen tidigare. Jag hittar dock inte inlägget till familjebiff så ni får länken till Arlas sida vilket är gott nog. Jag brukar dock skippa såsen och kör som oftast med grönsaker till bara. 
 
10 nya "matlådor" finnes alltså numera i min kyl och frys och det kostade mig nada ;) då allt redan fanns hemma sedan innan och jag har en förmåga att handla och sen lagas det inte blir frys eller sopor... 
 
Husfrun har också hunnit diska, hänga om ett par gardiner, plocka lite, montera en lampa och ställa undan byggmaterial som blivit över i väntan på att jag får rensa ut dem från sina gömmor om något år och undrar då varför jag sparade på det. 
 
I eftermiddag blir det att handla färslkvaror (inget annat! frysen frysen...) bädda rent, planera veckans kläder och lite jobb. Hinner jag får det bli en film också. 
 
Hoppas ni får en bra söndag! Nästa vecka ska närvaron på bloggen förbättras då jag saknar er massor!
 
Bildresultat för hjärta
 
 
 
 
 
1 Susanne:

skriven

Jag håller oxå på med frysrensning och har mat för hela nästa vecka, man kan tjäna ;)

Svar: Jajamen! Så kan man lyxa till det med afternoon tea med bubbel på grand till veckan med gott samvete :)
Frk M